مقالات

خوردن میوه برای سفیدی پوست

زمانی که ما در این کره خاکی زندگی می کنیم، کاملاً وابسته به آن خواهیم بود. تنفس ما وابسته به هوای کره زمین است، تغذیه ما به خاک و انرژی نهفته درون آن نیاز دارد. هرچه که در این کره خاکی وجود دارد و ما آن ها را می خوریم و می نوشیم، حاصل کره زمین و مواد آلی است که درون خاک وجود دارد. پوست بدن بازتاب کننده کامل جسم می باشد. اگر بدن ما اشباع از تمام ویتامین ها و مواد معدنی باشد، پوستی شفاف زیبا و درخشان خواهیم داشت کوچکترین فقدان در جسم انسان سریعاً توسط پوست نشان داده می شود، بسیاری از افراد با تیرگی پوست در نواحی مختلف بدن مواجه هستند که البته کاملاً آزاردهنده است. لازم است به سراغ مواد آرایشی متعدد و عجیب و غریب برویم، تا تیرگی های ایجاد شده روی پوست را برطرف کنید. تحقیقات نشان داده اند که تغذیه نامناسب تاثیرات مخربی بر جسم می گذارد و می تواند سبب بروز آسیب های متعددی شود که یکی از آن ها تیرگی و سیاهی پوست است.

چگونه میوه سبب سفیدی پوست می شود؟

در حال حاضر غذاهای فوری و فست فود مهمترین وعده غذایی ما به شمار می آیند و از محصولات فرآوری شده استفاده بیشتری داریم. ویتامین سی تا حد زیادی در بدن ما کاهش می یابد. چین و چروک، جوش های سرسیاه، افتادگی پوست و کاهش سفیدی پوست همگی در اثر فقدان ویتامین c در بدن به وجود می آید. شما می توانید به سراغ مصرف مکمل هایی از ویتامین c بروید، اما توجه داشته باشید که جذب آن ها به بهترین شکل ممکن نخواهد بود و عوارض زیادی نیز به همراه دارد. اما زمانی که شما ویتامین سی را مستقیماً از طبیعت دریافت می کنید، جذب آن تا حد زیادی بیشتر شده و تاثیرات مثبت متعددی به همراه خواهد داشت. ویتامین سی موجود در میوه ها از تمام ویتامین های موجود در بازار قدرتمندتر است. به همین خاطر اگر خواهان زیبایی و سفیدی پوست خود هستید، توصیه می کنیم تا به مصرف میوه های متعدد روی آورید. خوردن میوه برای سفیدی پوست نسبت به روش های دیگر موفقیت آمیز تر است.

بهبود آسیب های پوستی با خوردن میوه

علاوه بر خوردن میوه برای سفیدی پوست تمام آسیب های موجود در پوست را برطرف خواهد شد. آکنه، سیاهی دور چشم، ریزش مو، خشکی پوست و بسیاری از عارضه های پوستی که در بسیاری از افراد وجود دارد و همگی از آن رنج می برند. به راحتی با خوردن میوه برطرف می شود. میوه ها تنها منبع غنی از ویتامین c به شمار نمی آیند، بسیاری از ویتامین های دیگر مانند B, A, D و K درون انواع مختلف میوه ها وجود دارد، همگی ویتامین ها با استفاده از مصرف میوه جذب بدن می شوند، متاسفانه در بسیاری از مناطق کره زمین که با فقر مطلق مواجه هستیم، این بیماری های پوستی تا حد زیادی شایع هستند، که دلیل آن هم عدم جذب انواع ویتامین ها خواهد بود. وجود ویتامین یعنی زیبایی و سلامتی برای بدن، هر چه با مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین ها را در بدن افزایش دهیم، سلامتی زیبایی به واسطه آن افزایش خواهد یافت. افرادی که با ریزش مو مواجه هستند و یا روزنه های پوست آن ها به سرعت در حال باز شدن است، بهتر است دست از خوردن میوه نکشند.

میوه هایی که سرشار از ویتامین بی و ویتامین سی هستند. علاوه بر آن بعضی از میوه ها به خوبی می توانند کلاژن سازی را در پوست افزایش دهند و در نهایت با از بین بردن آکنه و چین و چروک همراه باشند. البته پیش از آن که بخواهیم برای بهبود بیماری های پوستی و سفید شدن پوست به سمت خوردن میوه روی آوریم، لازم است تا فواید میوه های متعدد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. بعضی از ویتامین ها در یک سری میوه ها بیشتر وجود دارد، مرکبات منبع غنی ویتامین سی هستند، کلسیم در یک سری از سبزیجات بیشتر بوده و بعضی از میوه ها و سبزیجات غنی از آهن هستند. اطلاع از این نکات ما را در انتخاب میوه مناسب تر یاری می کند. خوردن میوه برای سفیدی پوست تنها یکی از خواص فوق العاده این آفریده های خداوند است.

خوردن میوه خام و یا پخته برای سفیدی پوست

در این مبحث به خوبی در رابطه با خوردن میوه برای سفیدی پوست صحبت کردیم، اما یک سوال دیگر نیز وجود دارد که خوردن میوه خام و یا پخته چه تاثیری بر جلوگیری از سفیدی پوست دارند؟ آیا میوه خام و پخته هرکدام تاثیر متفاوتی می گذارند؟ همان طور که گفته شد، برای سفید شدن پوست نیاز به منبع غنی از ویتامین c داریم که می توان از آن ها استفاده کرد. اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم، ویتامین c در اثر حرارت به کلی نابود می شود. افرادی که برای خوشمزه شدن غذا از آب لیمو استفاده می کنند ،بایستی ۵ دقیقه آخر از طبخ، آبلیمو را به غذا اضافه کنند. اضافه کردن آبلیمو در ابتدای مراحل پخت می تواند، به کلی سبب از بین رفتن ویتامین سی شود.

اگر این ویتامین فوق العاده ارزشمند نباشد، سیاهی و تیرگی پوست کمترین عارضه ای است که مشاهده می کنیم، باید آماده حضور بیماری های متعدد بود. در حال حاضر میوه ها به صورت پخته نیز مصرف می شوند، کمپوت و مربا که طرفداران بسیار زیادی دارند، پس از پخت و حرارت دیدن بسیار تهیه خواهند شد، این امکان وجود دارد که ویتامین سی موجود درون میوه ها به کلی از بین برود و نتوانیم از خواص فوق العاده آن ها استفاده کنیم. خوردن میوه برای سفیدی پوست زمانی موثر خواهد بود که میوه به صورت خام مصرف شود و هیچ گونه حرارتی نبیند.

 

 

بهترین میوه ها برای سفیدی پوست

  • لیمو
  • پرتقال
  • گریپ فروت
  • نارنگی
  • کیوی
  • خرمالو
  • نارنج
  • پاپایا
  • توت فرنگی
  • انگور سیاه
  • گوجه فرنگی
  • طالبی
  • آناناس
  • میوه گل رز
  • سرخالو

 

میوه هایی که در بالا ذکر شد، همگی سرشار از ویتامین سی هستند. اگر خواهان خوردن میوه برای سفیدی پوست هستید، توصیه می کنیم از این میوه ها استقبال کنید و آن ها را به صورت خوراکی های متعدد مصرف کنید. شما می توانید از آن ها اسموتی خوشمزه تابستانی درست کنید و نوش جان فرمایید. خوردن درسته میوه ها، استفاده از آن ها در ژله و همچنین نوشیدن آب میوه ها روش های خوبی هستند تا بتوانید ویتامین سی نهفته درون بافت میوه را جذب کنید و با استفاده از آن بتوانید به درخشندگی و زیبایی پوست خود بیافزایید.

مقدار مناسب خوردن میوه برای سفیدی پوست

همان طور که گفته شد، خوردن میوه برای سفیدی پوست بسیار موثر است و می تواند شادابی و سرزندگی را به پوست شما بیفزاید، باید توجه داشته باشید که خوردن مقدار مناسب این مزایا را به همراه دارد، در بسیاری از موارد زمانی که در خوردن میوه های زیاده روی می کنیم، به جای دریافت مزایا و منافع با معایب زیادی مواجه خواهیم بود. مصرف زیاد میوه ممکن است، منجر به آلرژی شود و یا تمایل به خوردن میوه در فرد کاملا از بین برود. میوه ها تنها دارای ویتامین سی نیستند، بلکه انواع مواد آلی و سایر ویتامین ها نیز در آن ها وجود دارد.

گاهی اوقات مصرف بیش از حد ویتامین ها و مواد آلی نوعی مسمومیت ویتامینی را به همراه می آورد که نتایج کاملا سویی به همراه خواهد داشت و در نهایت به جای سفیدی پوست با سیاهی تیرگی و سایر عوارض مواجه خواهیم بود. به همین دلیل در خوردن میوه برای سفیدی پوست توصیه شده است تا از یک مقدار مناسب تجاوز نکنیم، روزانه افراد مجاز هستند چند میوه مصرف کنند، توصیه می شود به جای یک قلم میوه به سراغ میوه های متعدد برویم و از خواص فوق العاده آن ها بهره مند شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *